Sexo lésbico casual durante los estudios de educación básica secundaria en colegios femeninos por mujeres de la ciudad de Medellín
No Thumbnail Available
Date
2011
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Católica Luis Amigo.
Abstract
En esta investigación se abordó el tema del sexo lésbico casual durante los estudios de educación secundaria en colegios femeninos, a partir de la pregunta sobre ¿cómo la condición de estudiar en un colegio femenino estuvo en relación con la realización de conductas lésbicas casuales que tuvieron durante esa época? Analizada desde la psicología analítica de Carl Gustav Jung. Se utilizó un diseño cualitativo con la metodología de estudios de casos múltiples con una población de mujeres de la ciudad de Medellín con edades comprendidas entre 19-27 años. La técnica utilizada fue la entrevista semiestructurada. El hallazgo más significativo de este estudio fue la relación existente entre el miedo paterno por el contacto masculino, el descubrimiento de la sexualidad con compañeras de clase y la discriminación implícita al interior de los establecimientos educativos, lo que muestra la necesidad de tener estudios a profundidad sobre el tema, en un contexto nacional y local.
In this research the topic discussed was casual lesbian sex during studies of secondary education in girls' schools, from question about how the condition of studying at a women's school was in connection with the embodiment of casual lesbian behavior? That was it analyzed from analytical psychology of Carl Gustav Jung. Was used a qualitative methodology with multiple case studies with a population of women in the city of Medellin between aged 19-27 years. The technique used was the semi-structured interview. The most significant finding of this study was the relationship parental between fear of the male contact, the discovery of sexuality with classmates and implicit discrimination within educational establishments, which shows the need for in-depth studies on the subject, in a national and the local context.
In this research the topic discussed was casual lesbian sex during studies of secondary education in girls' schools, from question about how the condition of studying at a women's school was in connection with the embodiment of casual lesbian behavior? That was it analyzed from analytical psychology of Carl Gustav Jung. Was used a qualitative methodology with multiple case studies with a population of women in the city of Medellin between aged 19-27 years. The technique used was the semi-structured interview. The most significant finding of this study was the relationship parental between fear of the male contact, the discovery of sexuality with classmates and implicit discrimination within educational establishments, which shows the need for in-depth studies on the subject, in a national and the local context.
Description
Keywords
Citation
Arboleda, S. (2011). Sexo lésbico casual durante los estudios de educación básica secundaria en colegios femeninos por mujeres de la ciudad de Medellín[Trabajo de grado, Universidad Católica Luis amigo].