How Traditional Games Based Strategies enhance English as Foreign Language Teaching in Classroom Management in university students?

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Católica Luis Amigó

Abstract

Esta investigación cualitativa, basada en la acción participativa, involucró a veinte estudiantes universitarios que participaron en tres lecciones divididas en cuatro clases. El estudio utilizó juegos tradicionales para la gestión del aula en cursos universitarios de inglés, creando un ambiente dinámico de aprendizaje para estudiantes adultos y promoviendo habilidades colaborativas y adquisición de vocabulario. Los juegos favorecieron la interacción, la gestión de actividades, la motivación y el disfrute en el aprendizaje. Los datos obtenidos de dos videos mostraron que los juegos mejoraron la preparación, el desarrollo y el enganche de las clases, optimizando la gestión del tiempo y la motivación. Los resultados sugieren que los juegos tradicionales podrían impactar significativamente en la gestión del aula en otros entornos universitarios, especialmente en Medellín o contextos similares.
This qualitative study, based on participatory action research, involved twenty university students who participated in three lessons divided into four classes. The study used traditional games for classroom management in university English courses, creating a dynamic learning environment for adult students and promoting collaborative skills and vocabulary acquisition. The games fostered interaction, activity management, motivation, and enjoyment in learning. Data from two videos showed that the games improved class preparation, development, and engagement, optimizing time management and motivation. The results suggest that traditional games could significantly impact classroom management in other university settings, especially in Medellín or similar contexts.

Description

Keywords

Adults Learning Motivation, Classroom Management, English as a Foreign Language Teaching, Learning Control, Traditional Game Based Strategies, Control del aprendizaje, Enseñanza del Inglés Cómo Lengua Extranjera, Estrategias basadas en Juegos Tradicionales, Gestión del Aula, Motivación del aprendizaje de adultos

Citation

Londoño Villa, J. P. (2024). How Traditional Games Based Strategies enhance English as Foreign Language Teaching in Classroom Management in university students? [Trabajo de grado, Universidad Católica Luis Amigó]. Repositorio Institucional Universidad Católica Luis Amigó.