Browsing by Author "Peláez Henao, Oscar Alberto"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item El conflicto escolar desde las comprensiones de jóvenes infractores de la ley en una I- E. orientada a la educación y la reeducación: un análisis de caso(Fundación Universitaria Luis Amigó, 2018) Usuga Oquendo, John Alexander; Peláez Henao, Oscar AlbertoLa pregunta central que guio este proyecto de investigación es: ¿Qué percepciones tienen los jóvenes acerca del conflicto escolar y su resolución en las instituciones educativas? En un intento de responder a esta pregunta, el investigador utilizó un enfoque cualitativo y un paradigma interpretativo. La metodología utilizada fue un estudio de caso. Se llevó a cabo en una escuela orientada a la reeducación de adolescentes y jóvenes, que han violado la ley en múltiples escenarios. El método de recolección de datos seleccionados fueron grupos focales y entrevistas semiestructuradas. El proceso de investigación ofreció conclusiones como la ignorancia de la sutil diferencia entre conflicto y violencia, la importancia del reol del educador como una figura decisiva en la prevención de este fenómeno y en la intervención, el cumplimiento obligatorio de la norma causal de conflictoItem Language policy: a literature review from language appropriation(Universidad Católica Luis Amigó, 2020) Araque Jaramillo, Yesenia; Gallego Isaza, Jeisson Fernando; Peláez Henao, Oscar AlbertoThis literature review aims to identify different scenarios in which language policy has taken place as the representation of power at different levels, which push teachers to understand these dynamics and how throughout language policy appropriation may be narrated that missing voice that acknowledges contextual characteristics when it comes to language teaching, language learning around the national territory from a bottom up perspective. This paper took as a literature basis undergraduate studies of English teaching degree from Catholic University Luis Amigó, besides the most recent national published studies that have given important contribution on the field, then a contrast with recent newspapers, press articles about language policy to build up a narrative of: Language policy, language policy appropriation, power, various discourses, language teaching, language learning. The data analysis gave as a conclusion how teachers as the representative of the local community are in need to understand the different levels of power, so to have a critical ability to interpret, deconstruct and shape language policy discourses that favors or have wider impact on communities within their needs.