Licenciatura en inglés ( Colección Institucional)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Informing Decisions on Language Ability Development Through Assessment e-portfolio in the English Class(Universidad Católica Luis amigó, 2021) Muñoz Palacio, Deicy Carolina; Yepes Lucas, Mayra Alejandra; Bedoya Alvarez , Natalia; Guerrero González , Yully Sofía; Gutiérrez Arango, Karen Valentina; Restrepo Bolívar, Erika MarcelaEste estudio pretende identificar cómo la implementación del E-portafolio informa decisiones sobre el desarrollo de la habilidad lingüística de los estudiantes. El estudio fue desarrollado con 12 estudiantes de séptimo grado en un colegio privado de la ciudad de Medellín, Colombia. Este estudio fue guiado por el enfoque acción-investigación y las técnicas de recolección de datos fueron un cuestionario, una entrevista y análisis de artefactos. Los hallazgos demuestran el valor agregado que el E-portafolio tiene, ya que provee información no solo para el maestro, sino también para el estudiante sobre su progreso en el aprendizaje de la lengua extranjera. Los hallazgos también evidencian la necesidad de generar un cambio en la cultura escolar para hacer conscientes a los estudiantes de la importancia de usar herramientas de evaluación alternativa. Los resultados permiten concluir que a través del e-portafolio, el maestro puede emitir juicios justos, transparentes y válidos sobre el desarrollo de la habilidad lingüística del estudiante en la clase de inglés.Item Enhancing transparency to improve second graders performance in oral assessment in the English class(Universidad Católica Luis Amigó, 2021-11-16) Cano Pabón, D.; Zapata Mina, L.; Vallejo Rios, S.; Benavides Escobar, A.; Alvarez Zapata, Y.; Restrepo Bolivar, E.Esta investigación se realizó con estudiantes y padres de familia de segundo grado de una institución educativa en Caucasia (Colombia) con un total de 28 participantes, en el cual se implementó la plataforma Edmodo como estrategia para mejorar la transparencia en las evaluaciones orales de la clase de inglés. Se aplicaron tres diferentes técnicas de recolección de datos: entrevista, cuestionario y observación. Con estas se trató de conocer las percepciones de los participantes acerca del desempeño en las evaluaciones orales en inglés al implementar la plataforma Edmodo como estrategia para incrementar la transparencia en la evaluación. Los resultados proponen que la información de la plataforma por sí sola no tiene gran impacto en la preparación y desempeño de los aprendices; además, que los estudiantes no tuvieron un contacto directo con la plataforma ya que los padres eran los transmisores de la información. Por lo tanto, se concluye que necesario el compromiso de los padres y estudiantes con el fin de permitir que la transparencia beneficie la preparación y el desempeño de éstos últimos en las evaluaciones orales en la clase de inglés.Item Teaching English at time of Covid -19(Universidad Católica Luis Amigó, 2021) Anchico Cross, Duvan Alejandro; Velez Posada, Juliana; Peláez H, Oscar A.In 2019, the world was forced to stay at home due to a pandemic that began to spread from China to different countries. Consequently, education is highly affected by the restrictions taken by confinement, causing a radical change in the processes of all educational institutions, which allowed the methodologies and strategies used to become a challenge for teachers, thus achieving adaptation from policies to new ways of teaching mediated by technology. This article focuses on the context of higher education, taking as a reference the Bachelor’s program in foreign languages with emphasis on English at Luis Amigo Catholic University. Analyzing how educational actors face the new challenges of education mediated by technology and language policies that the government has provided to solve this pandemic. The interpretive paradigm with a qualitative approach was used as a methodology. The study aims at understanding the perceptions that educational actors have regarding new teaching strategies. Furthermore, it, seeks to find an impact on the teaching learning processes that allows showing the results obtained, whether positive or negative, generated by this phenomenon.Item School Culture and its Relation to Student Teachers' Identity Construction and Survival Teaching Practices(Universidad Católica Luis Amigó, 2021) Arango Zuleta, Isabel; Ríos Gallego, Juan Pablo; Londoño Orozco, Eduard Andrés; Abad Olaya, José VicenteThis study searches for the effects of school culture over survival teaching practices and the teachers’ identity construction; because once student teachers face the school culture, what they believe and what they are asked to do may differ, and with this to start to construct their teachers’ identity with survival teaching bases. This study aims to analyze the effect(s) of school culture on student teachers’ survival teaching practices and thereby on their teacher identity construction. The participants of this study were two student teachers from last semester coursing practicum four; one from public school and one from private school. For data collection researches used semi structured narratives. The data was classified using color-coding. Then the narratives were divided into main categories as initial categorization. Finally, researchers wrote some interpretations. Researchers found that survival teaching actions were applied to fit in the school culture; although student teacher still held on to their beliefs, because those participants showed that they were aware and concerned about what they did, but acted in line with the school requirements in order to fit in.Item Facebook as Virtual Learning Environment to Promote Critical Writing in Pre-service Teachers(Universidad Católica Luis Amigó, 2021) Árias Jaramillo, Lady Juliana; Avendaño Gómez, Manuela; Clavijo Ramírez, Heidy Valentina; Castrillón Ángel, Edison FerneyThis case study research aimed to describe how Facebook as a Virtual Learning Environment could promote critical writing in pre-service teachers of a private university in Medellín, Colombia. 7 English Teaching students participated in this research by answering a questionnaire about their use of Facebook and besides, they commented on posts about bilingualism in a Facebook group created by the researchers. The results led us to conclude that it is possible to promote critical writing through Facebook as the participants used previous knowledge and theories to support their arguments about what was proposed on the questionnaire and the Facebook group, moreover it was concluded that it is necessary to develop instruments that measure critical writing in order to establish levels of criticality.